Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Småttingar!  (läst 1366 gånger)

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Småttingar!
« skrivet: 17 jun-07 kl 21:18 »
Nu är väntan över!  Äggen som ruvas av fyra av mina hönor har börjat kläckas!! Två är ute och spricka i två ägg och ett som"piper"! De är sååå söta! Gula med några fläckar här och där!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Brännbols ompla.

• Uppland
    • Ullis Blogg
Re:Småttingar!
« Svar #1 skrivet: 17 jun-07 kl 21:32 »
Så kul! Det är så mysigt med små kycklingar! Börjar ångra lite att jag bestämt mig för att inte ha några kycklingar i  år...    :(

Men hoppas få se lite bilder på er  ;)
Delar gård med mina hundar, katter, höns, kaniner, dotter och sambo :)
(dobermann, huskatt, holländsk dvärg, sachsegold, hermelin, dvärgvädur)

Eveliwa

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 19 jun-07 kl 21:15 »
Trevligt, trevligt  ;D
* väntar spänt på bilder *

mollys

• Carpe Diem
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 20 jun-07 kl 11:04 »
Visst är det roligt :) Jag väntar oxå på kycklingar (dom sista i år) som är i kläckaren, ska komma på midsommarafton.
Nästa vår hoppas jag att någon av mina "nya" hönor vill ruva så jag slipper använda kläckaren :D
Lycka till!! ;)
Småländsk gårdsägare med man och tre barn, har Hästar,Hundar,Katter, Dvärgkochinhöns , Myskankor o 6 Får.

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #4 skrivet: 20 jun-07 kl 18:01 »
Här kan man se några av mina hönor tillsammans med två-tre dagar gamla kycklingar.

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #5 skrivet: 20 jun-07 kl 18:03 »
Nä det kan man inte alls......Ska klura på vad jag gjort för fel.....återkommer tror jag.....

PycklingMamma

• Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
« Svar #6 skrivet: 21 jun-07 kl 00:25 »
E så underbart me kycklingar! Har 11 stycken mellan 2-8 veckor och 5 hönor som ligger på 52 ägg. Väntar kycklingar om ett par dagar!!! E SÅÅÅ fnyfniken fastän ja redan fått fram 4 kullar iår. Får aldrig nog av de små godingarna!! Ska ta lite bilder å lägga ut när de nya anländer!!
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

klorofyll

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 21 jun-07 kl 07:36 »
...jag har fått en liten Pip. Hönan hade fyra ägg, men det blev bara en.
Men den låter som fyra!

git

• På våran gård är det
« Svar #8 skrivet: 22 jun-07 kl 10:22 »
Här är årets första dom är 15st, hönan kom fram med dom den 19 juni
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

Dela detta:

* Inloggade just nu

584 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser