Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flekkete lunger - syk kanin?  (läst 820 gånger)

furu

• Gäst
Flekkete lunger - syk kanin?
« skrivet: 16 jun-07 kl 19:53 »
Hei
Jeg slaktet 6 kaniner i går. 2 hunner og 4 hanner. Alle like gamle og fra samme kull. De gikk sammen til de var 8 uker før jeg skilte de på hanner og hunner. De var nå 17uker.

Den ene jeg slaktet hadde røde/burgunder små flekker over begge lungene. Omtrent samme farge som blod.

Ingen av de andre hadde det samme og moren, som ble slaktet for noen uker siden, hadde det heller ikke. Han hadde omtrent lik vekt som de andre.

Er det noen som vet hva dette er? Kan jeg spise kjøttet, eller bør det kastes?

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
Re:Flekkete lunger - syk kanin?
« Svar #1 skrivet: 16 jun-07 kl 20:17 »
Hej!

Jag tror det är så att när du stuckit kaninen, så har luftstrupe och artärerna skurits av. Har bedövningen då tagit så att andningscentrum ej slagits ut, kan blod komma ner i lungorna. Man får då mörkröda fläckar över hela lungorna.

Du kan lungt använda köttet!

Edgar

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 2 användare
Numera, Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser