Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Första turen  (läst 953 gånger)

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
Första turen
« skrivet: 11 jun-07 kl 21:30 »
Planerar att köra första turen ner till slakteriet i Hishult i slutet av denna månad, exakt datum anpassas efter önskemål. Är det lika varmt som nu blir det kvällskörning.

Turen blir Björketorp - Varberg - Falkenberg - Halmstad.
(Ev kan jag stanna på andra motorvägsavfarter på vägen)

100 kr per stopp plus moms. Är ni flera uppfödare på samma ställe delar ni på kostnaden.

Denna första körning får uppfödarna stå för transportburarna eller lådorna. Kan givetsvis lämna tillbaks dem på hemvägen. OBS ingen legoslakt eller återtag av skinn. Är det intressant får ni prata direkt med slakteriet hur det skulle kunna lösas.

Anmälan till mig via mail senast den 24 juni. Via mail. bondelinda@hotmail.com.
« Senast ändrad: 13 jun-07 kl 09:41 av bondelinda »
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
Re:Första turen
« Svar #1 skrivet: 18 jun-07 kl 20:47 »
putt
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #2 skrivet: 18 jun-07 kl 23:04 »
jag kan ev. var intresserad nästa gång, har lyckats få sålt alla mina ungar i liv denna gånge. mvh tina
« Senast ändrad: 18 jun-07 kl 23:04 av ms_krudd »
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #3 skrivet: 22 jun-07 kl 10:12 »
Ok.
Jag kommer nog att köra varannan månad iallafall eller när intresse finns. Så hör av dig när det blir aktuellt.
« Senast ändrad: 22 jun-07 kl 10:13 av bondelinda »

Dela detta:

* Inloggade just nu

625 gäster, 4 användare
Karlsdotter, LimJans, alternaiv, Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser