Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  400 kr kvar till mat.  (läst 1518 gånger)

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: 400 kr kvar till mat.
« Svar #20 skrivet: Igår kl. 12:51 »
Har inte sett något om student som svalt ihjäl i Sverige i vanliga nyhetsflödet, men hon kan ju ha sålt datorn/telefonen för att få pengar till mat.

Schwartz kalle

• -
« Svar #21 skrivet: Igår kl. 13:05 »
Student är hon inte, de får pengar som alla andra 25te eller närmaste vardagen men pensionen betalas 19de så jag antar att hon är en pensionär.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #22 skrivet: Igår kl. 13:14 »
Ok, jag tänkte att det var CSN som segar inför första året. CSN är lite luriga de...

Schwartz kalle

• -
« Svar #23 skrivet: Igår kl. 13:25 »
Pensionen verkar ju ännu lurigare ;D Min mor får den 19de så jag trodde att det är så för alla pensionärer fast jag googlade nu och där står det att utbetalningsdagen beror på födelsedagen ;D

LimJans

• Dalarna
« Svar #24 skrivet: Idag kl. 08:47 »
Pensionen verkar ju ännu lurigare ;D Min mor får den 19de så jag trodde att det är så för alla pensionärer fast jag googlade nu och där står det att utbetalningsdagen beror på födelsedagen ;D

Ja, Försäkringskassan kan inte hantera så pass många utbetalningar på ett och samma datum, så pensionen är utspridd på flera datum.

Schwartz kalle

• -
« Svar #25 skrivet: Idag kl. 10:00 »
Är det inte Pensionsmyndigheten som betalar ut pensionen?

Dela detta:

* Inloggade just nu

613 gäster, 4 användare (1 dolda)
javill, Nataks, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser