Åhhh.... nu är jag mycket bekymrad.
Min mammakanin är väldigt, då menar jag väldigt på verkad av denna värme. Jag har skugga och vatten, jag vet inte mer vad jag ska göra. Visst flåsar även de andra kaninerna men inte på långa vägar som denna lilla dam (FV) I dag trodde jag att hon skulle stryka med.
Nån som har ett mirakeltips? Det är ju över 30 grader i skuggan, som tur är har vi inte helt vindstilla här i allafall.
Om hon nu, hemska tanke, inte överlever. Hur gör jag då med mina små skyddsänglar. Fyra underbara bollar - tre vekor gamla idag. Har sett dem äta nåt grässtrå nån gång, även lite rabfor. Har inte sett att de druckigt vatten ut flaskan dock.
Vad ska jag ge dem i så fall, vill ju vara förberedd. Finns nån slags ersättning? Kan man ge det i skål, eller måste det vara typ pipett? Hoppas verkligen inte att detta kommer att behövas, men kunskapen av ju ovärdelig för framtiden.
Nästa gång ska jag para fler honor på samma gång så de i så fall kan hjälpa varann?
På tal om det, en sista fråga. Kan en kanin adoptera andras ungar, eller vill hon inte ta emot dem??
Åhhh...hoppas att detta går bra.
/K