Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Eftertraktade färger  (läst 1580 gånger)

Kaah

• Madicken 4v
Eftertraktade färger
« skrivet: 08 jun-07 kl 12:59 »
Hej.

Jag har några FV och ungar. Min fråga är. Finns det färger som är mer eller mindre eftertraktade?? Mer eller mindre ovanliga??

/k
Lycka är att se mina barns hjärtan skratta    /k

Körven

• Värmland
Re:Eftertraktade färger
« Svar #1 skrivet: 08 jun-07 kl 15:15 »
Du kan få många ovanliga kombinationer............tex Isabella med röda ögon...........vit med blåögon......Zobel...Elfenben (satin) eller salander.Om det är någon efterfrågan det är svårt att svara på.Dvärgar och lilla Tysk finns väll i dom flesta färger.

Körven
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Kaah

• Madicken 4v
« Svar #2 skrivet: 09 jun-07 kl 08:14 »
Är det nån vänlig själ som vill länka till nån sida på nätet där man kan se de olika färgerna och namnen?

Gille

• -
« Svar #3 skrivet: 12 jun-07 kl 12:58 »
www.kanin-net.nu

Citera
Du kan få många ovanliga kombinationer............tex Isabella med röda ögon...........vit med blåögon......Zobel...Elfenben (satin) eller salander.Om det är någon efterfrågan det är svårt att svara på.Dvärgar och lilla Tysk finns väll i dom flesta färger.
Isabella med röda ögon? På Fransk vädur?
Kaninuppfödare och pelargontant.

Elisa

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 12 jun-07 kl 18:41 »
http://medlem.spray.se/snachastenskaningard/
Har många olika färger på kaniner. Bruna, isabella mm.
« Senast ändrad: 12 jun-07 kl 18:42 av Elisa »
inga djur för tillfället.

Kaah

• Madicken 4v
« Svar #5 skrivet: 12 jun-07 kl 21:01 »
Tack. Kollade under FV. Precis så ville jag se det. En bild och vad det är för färg.

Isabella - är det lite blåaktigt?

Körven

• Värmland
« Svar #6 skrivet: 13 jun-07 kl 13:01 »
Tack. Kollade under FV. Precis så ville jag se det. En bild och vad det är för färg.

Isabella - är det lite blåaktigt?

Nä det är samma färg som vita underkläder skulle få om dom har suttit på något år eller så..........Drotning Isabelle av Spanien svor på att inte byta underkläder förän dom fått tilbaks Spanska Nederländerna,det tog visst sin tid där av färgen,och namnet.Annars så är det som kaffe och grädde mix eller Palomino. Färg kombinationen Isabell och röda ögon finns på marsvin och minkar,om den finns på Franskvädur vet jag inte.

Körven

Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Gille

• -
« Svar #7 skrivet: 14 jun-07 kl 14:02 »
Citera
Färg kombinationen Isabell och röda ögon finns på marsvin och minkar,om den finns på Franskvädur vet jag inte.
Kaniner har inte samma färggenetik som marsvin och minkar. Färgad kanin med röda ögon heter hos kanin lutino och finns idag enbart två färger (lutino o shadow) och jag har ännu inte sett en Fransk V i denna färg. Ingen ser ut som isabella.

Jag har shadow på Hermelin (import, Norge), ni kan kika på henne om ni vill (och andra färger): www.gille.kaniner.se
Kaninuppfödare och pelargontant.

Dela detta:

* Inloggade just nu

544 gäster, 2 användare
Numera, Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser