Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Omröstning

Är det rätt eller fel att befria kaniner?

a det är rätt!
1 (2.3%)
ej det är fel!
42 (95.5%)
anske
1 (2.3%)
et ej
0 (0%)

Antal personer som röstat: 36

Författare Ämne:  Aktivister dömda för kaninbefriande  (läst 7207 gånger)

Yrmff

• Gäst
SV: Aktivister dömda för kaninbefriande
« Svar #40 skrivet: 24 aug-09 kl 08:08 »

Jag blir så trött!!!

var det inte på typ 80-90 talet som så kallade befriare var i farten som mest?
Blev det inte då uppenbart att metoden stinker??
Fungerade det? säljs väl inte nåt vidare med päls längre heller (mink/räv).
Frågan är bara om det var aktivisterna med kofot/sprayflaska eller den allmänna opinionen som fick stopp påt?
Tex.burhöns  utan livskvalitet med all den skit som följer med har jag all förståelse för att man vill "befria" men .....
(myser vid tanken på att dessa disneyfierade hjältar går och "vallar" 30 000 (befriade) höns på en hemlig plats, lyckliga som en jehovasteckning och blicken upp i skyn!!)..lol

Ge sig på småskalig (djurvänlig) hobbyverksamhet va??   (nu laddar jag hagelbössan ::)).

alsååååå!!!  fortsätt att befria flugor!! (dom kan ta vara på sig själva) och bojkotta istället inhumana/inanimala köttfabriker.
men det är klart då blir ju maten dyrare åxå..

mvh Heikki  (egenproducerande hobbyflocksaktivist)
« Senast ändrad: 24 aug-09 kl 08:10 av Yrmff »

Meissner

« Svar #41 skrivet: 24 aug-09 kl 12:03 »
Självklart är det fel att släppa ut andras kaniner. Och det gäller ju andra djur också. Tycker att djuraktivisterna kan fokusera på lite allvarligare fel i samhället när det gäller djur. Tycker tex att minimimåtten på burar utan problem kunde vara större, framförallt för de större raserna som får stora kullar. Tycker också att reglerna kunde bli hårdare för djurtransport inför slakt etc. Tycker att det kunde bli lättare för svenska bönder att föda upp och hålla djur, så att vi slapp importera kött från andra länder och på så sätt minska konsumtionen av utländskt kött som kan ha fötts upp under sämre förhållanden än vad svenska bönder är tvugna att ha för sina djur osv. Detta är inte alls orimligt, och sådant som har större betydelse för samhället än olagliga och plågsamma aktioner. Men det är väl för jobbigt och inte lika coolt att hålla på med lagliga saker...

Tycker de kunde fått hårdare straff, och att man kunde publicerat deras namn och foto så man visste vilka man skulle hålla utkik för om man fick samtal från nån som ville köpa kanin bara för att få reda på vart man hade dom....
Meissners Kaningård: www.meissners.se
Kontakt: anna@meissners.se

matterik

• http://kaniner.matterik.com
« Svar #42 skrivet: 24 aug-09 kl 12:09 »
och att man kunde publicerat deras namn och foto så man visste vilka man skulle hålla utkik för om man fick samtal från nån som ville köpa kanin bara för att få reda på vart man hade dom....

Detta håller jag med om. Det skulle kanske vara ett effektivt sätt att lösa det på. Det är ju så att stora slakterier som har råd att ha elstängsel runt hela anläggningen och vakter och larm etc blir de ända som är säkra för dessa aktivister. Dvs de små slås ut. Dessutom så har väl de stora försäkringar för sådant här. Vilket små inte har. Så man omöjliggör för individen att fixa mat på annat sätt än via de stora matkedjorna, dvs folk blir mer och mer beroende av ett centraliserat system som de inte har kontroll över och som styrs av ekonomiska krafter.

Boerlady

« Svar #43 skrivet: 25 sep-09 kl 21:54 »
Jag är en person som aldrig skulle äta vare sig kanin,katt eller hund.

I vissa länder äter de hund,och gör skinn av katt.De ser det som lika naturligt.
Visst,sure
men se till att AVLIVA DJUREN HUMANT!!!
Vare sig det är en ko,gris,höna=djur som jag äter,eller kanin,katt eller hund som jag aldrig skulle vilja äta,så vill jag hjälpa till så att iaf djuren får ett bra avslut.
Samma sak med de stackars djuren i asien,det är vidrigt att se.

Djurättsaktivister är rätt korkade som tror att man kan släppa ut domesticerade djur i det fria och de ska klara sig.
Vill de göra en förändring kan de åka till asien där hundar och katter  flås levande,med början i bakbenet.Där har vi riktiga djurplågare.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #44 skrivet: 26 sep-09 kl 16:11 »
Tummen upp för dagens bästa inlägg.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

andreasp

« Svar #45 skrivet: 27 sep-09 kl 01:16 »
Lätt att kritisera när man sitter hemma i Pojk/flickrummet, skulle vilja se dom åka till Kina och protestera.

Skulle sluta med arbetsläger eller en hederlig avrättning.

Stor skillnad på ord och handling..

Meritaton

« Svar #46 skrivet: 27 sep-09 kl 11:45 »
Ja jag förstår inte heller vad dessa såkallade djurvänner tänker med.  :-\

Här i närheten där jag bor hade djurvänner saboterat en hönsgård genom att sabotera alla automatik som skötte och såg till att djuren fick vatten samt att luftkonditioneringen fungerade.
Detta resulterade att tusentals höns törstade ihjäl samt kvävdes då vatten och luftkonditoneringen sattes ur bruk.

Även dessa såkallade djurens vänner har många gånger släppt ut tusentals minkar och resultatet efter minkarnas framfart var förödande.
I ett inslag på radio kunde man höra minkarnas dödsångest efter deras slagsmål med varandra. Även katter och andra tamdjur hade lemlästats..

Dela detta:

* Inloggade just nu

452 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser