...................---------..............Men här skriver en som har gjort det senare; efter många år pliktmässiga ansvar tagande som far och skötsam medborgare stack jag. Jag bara stack och lämnade allting bakom mig i Stockholm och började ta tag i min dröm med bokstavligen tomma händer....................---------..............
Nej, Jag väntade tills äldsta flickan som jag hade ensam vårdnaden om, kvalificerade sig till universitet. Medan jag grejade min dröm grejade hon sin och är redan lärarinna men bli legitimerad nästa år. Min andra flicka har en annan mamma och de två har alltid varit ett oskiljaktigt par mamman och dottern och vi var överens redan från början om att man aldrig någonsin skulle gå över till ett gemensamt varannan vecka läge, utan gällde för mig att vara myspappa från början till slut, vilket det blev så också, jag gör bara den rollen jag blev tilldelade. Förövrigt gillar hon också till viss del den här primitiv offgrid livsstilen och ville till och med att jag skulle bygga ut stället för att hon kunde ha sin häst här, gav mig olika råd om olika saker hur jag skulle göra si och så, exempelvis skulle jag aldrig ha någon mulltoa inne på stugan enligt henne hursomhelst har nu hon också hunnit bli så gott som vuxen därmed är också min mysiga sida.