Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kanin med krustor i näsan!?  (läst 1562 gånger)

klorofyll

• Gäst
Kanin med krustor i näsan!?
« skrivet: 30 maj-07 kl 17:44 »
Finns det någon som kan ge råd, vad göra!?
En kaninhona har som stora sårskorpor i näsöppningen. Hon har inte varit snorig, så det är inte intorkat snor.

Min veterinär var osäker, men sa att jag ska vara försiktig ifall smittsamt och börja med att tvätta med koksaltlösning och se om vi kan mjuka upp och få bort det där. Kaninen är dräktig så jag är ju lite extra rädd om henne....

Vi hoppas på att hon har gjort sej illa på nätet eller något, så det är vanliga sårskorpor, men det känns också konstigt. Hoppas att det inte är något som smittar.

Photoniq

• Gäst
Re:Kanin med krustor i näsan!?
« Svar #1 skrivet: 30 maj-07 kl 21:20 »
Finns det någon som kan ge råd, vad göra!?
En kaninhona har som stora sårskorpor i näsöppningen. Hon har inte varit snorig, så det är inte intorkat snor.

Min veterinär var osäker, men sa att jag ska vara försiktig ifall smittsamt och börja med att tvätta med koksaltlösning och se om vi kan mjuka upp och få bort det där. Kaninen är dräktig så jag är ju lite extra rädd om henne....

Vi hoppas på att hon har gjort sej illa på nätet eller något, så det är vanliga sårskorpor, men det känns också konstigt. Hoppas att det inte är något som smittar.

Kanske du kan fota och visa hur det ser ut så kanske någon kan hjälpa?  :)

klorofyll

• Gäst
Re:Kanin med krustor i näsan!?
« Svar #2 skrivet: 31 maj-07 kl 17:58 »
Hej Photonic!
Bra ide, men jag tror det lutar åt att hon helt enkelt gjort illa sej, så jag gjorde som min vet. föreslog, tvättade med koksaltlösning igårkväll. Det mjukade upp och gjorde att det där äckliga lossnade.
Under var hon lite sårig, så just nu tror jag på att hon skadat sej och att det var sårskorpor. Idag är hon fin, förutom att det ju är lite irriterat.
Hon är helt fin och mår bra för övrigt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

519 gäster, 1 användare
johber

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser