Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns som inte behöver Tupp?  (läst 3113 gånger)

Carre

• Gäst
Höns som inte behöver Tupp?
« skrivet: 22 maj-07 kl 17:34 »
Vet ni någon höna som inte behöver en Tupp för att lägga ägg?

Ulric Eriksson

• Gäst
Re:Höns som inte behöver Tupp?
« Svar #1 skrivet: 22 maj-07 kl 17:48 »
Ingen höna behöver tupp för att lägga ägg.

Silverfallet

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 22 maj-07 kl 18:27 »
 :) De finns inga höns som behöver tupp för att lägga ägg, men däremot krävs en tupp för befruktning.  ::)

Helenan

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 23 maj-07 kl 22:00 »
Alla hönor behöver tupp för att göra kycklingar ;D

Hönsmamma

« Svar #4 skrivet: 28 maj-07 kl 10:01 »
Hönan blir tryggare och ofta lugnare om de har tupp men ägg lägger dom i vilket fall.
Jag & gubben har bland annat: Ancona, Araucana, Australorp, Brahma, Brakel, Faverolle, Friesen, Fönix, Hollende hoens, Holländska Vithättor, Isbar, Jersey Jätte, Kochin, Lohmann, Maran, Millie Fleur, Silke, Svarthöns,Sussex, Wyandotte,
Mysk-ankor och Kinesiska knölgås, Amerikansk gul gås och katte

Silverfallet

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 28 maj-07 kl 12:13 »
Ja tuppen ser jag som ett måste för han är ju hönsens beskyddare !!!

TERRIN7A

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 29 maj-07 kl 07:54 »
Höns klarar sej bra utan tupp men en tupp håller reda på flocken varnar och spanar utan tupp har dom inte så kul jag har bara 2 hönor kvar 11 år gamla men dom får gå har och skrota på sin ålders höst  :)

Helenan

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 29 maj-07 kl 09:16 »
I somras hade jag tupp och man såg hur hönorna levde upp och de gick längre hemmifrån och jag tyckte de verkade gladare. :-[ Så flyttade vi hem dem från landet och tuppen fick inte följa med. Efter de satt de helst inne i hönsgården och såg förskrämda ut men de vande sig efter ett par månader och började ta sina promenader igen. Men helt klart skulle jag ha tupp om min man hade gått med på det. :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

578 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser