. De säger då att de måste ha tillstånd för att ge mig det och att jag måste ha tillstånd för att ta emot det. Är det så?
Hittade följande från en tråd skriven 2010... Men jag har svårt att se att reglerna skulle vara enklare nuförtiden
"Det är otillåtet att utfodra produktionsdjur med matavfall som innehåller animaliska beståndsdelar (pälsdjur undantagna)"
* "För gårdseget matavfall krävs värmebehandling (minimum 75°). För externt matavfall (skolor, butiker etc) krävs dessutom tillstånd av Jordbruksverket"
Och givetvis kommer Jordbruksverket att kontrollera din anläggning för värmebehandling uppfyller alla krav innan du får något tillstånd

Och att "ljuga" om syftet för handlaren känns inte som ett alternativ... om någon myndighet kommer på det så kommer sannolikt handlaren att straffas mycket värre än personen med några höns... Och det skulle jag inte vilja ha på mitt samvete
Jag undrar också om jag måste registrera att jag har fjäderfän? Jag bor på landet.
Beror på

har inte kollat reglerna på ett par år... Men då behövde man inte registrera sig så länge äggen enbart användes inom hushållet, men det räcker med att du ger bort ett ägg till din mamma (om hon är skriven på en annan adress) för att du, enligt reglerna, skall vara registrerad
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk