Vad äter ni idag? Vegetarisk version.

Startat av christelle, 06 Jan-18 kl 12:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

LimJans

Blandade grejer. Gårdagens ris blandad med hemmagjord pesto. Vegansk fetaost. Tomater. Grönkål. En redig klick hummus.

LimJans

Knuffar upp tråden med att berätta att jag åt jättegoda chimichangas tidigare idag.
Man tar ett mjukt tacobröd och lägger i ost (jag har violife), sen har jag en klick ostdipp, sen stekt tacofärs (jag hade coops vegofärs), lite hackad lök, m.m. Rulla/vik ihop alltsammans till något vårrulle-liknande som man steker i stekpannan. Ät med en sallad, salsa och sour dream (vegansk gräddfil).
:D

sayerbýr

Citat från: LimJans skrivet 09 Feb-24 kl 20:23
Knuffar upp tråden med att berätta att jag åt jättegoda chimichangas tidigare idag.
Man tar ett mjukt tacobröd och lägger i ost (jag har violife), sen har jag en klick ostdipp, sen stekt tacofärs (jag hade coops vegofärs), lite hackad lök, m.m. Rulla/vik ihop alltsammans till något vårrulle-liknande som man steker i stekpannan. Ät med en sallad, salsa och sour dream (vegansk gräddfil).
:D
What? Är det en riktigt rätt?
Såg en gammalt avsnitt av "2 1/2 Men" här om dagen. Alan Harper hade träffat en Bimbo som sade sig gilla Chimichangas. Det lät som ett påhittat ord för att matcha hennes bimbo-sitcom-moves hahaha. Fun fact :).
- Min tråd här på alternativ: https://www.alternativ.nu/index.php?topic=191016.0 - En stuga utan el, vatten & avlopp inkopplat. 1.5 mil in i skogen från närmaste tätort, 1.5km till närmaste hus. En dåres vardag mer eller mindre. Novis på många sätt med ett öppet sinne för nya lärdomar.

LimJans

tuslus

I går åt vi sonens favoriträtt pasta hemgjord pesto och pocherade ägg samt lite stekt sparris till mig

LimJans

LimJans

Idag firar vi Alla Hjärtans dag med smörgåstårta.

tuslus

Be

Currystekt kål och pyttipanna (potatis, morot, äggplanta, rökt tofu, oliver) med en slatt överbliven rosmarinsoppa som sås.
Ingen människa är illegal

LimJans

Be

Ribollita, nu så här tredje dagen var den optimal. Kändes som bra vintermat.

LimJans

tuslus

LimJans

Be

Kåldolmar (inte egna). Dessvärre var de smaklösa och näringsfattiga så får nog ta och laga egna snart får var så galet sugen på mustiga goda dolmar!

Vad är Tiktokpastan då? :)

simon.arvestrand

hade varit kul om vi som inte ens vet hur tiktok ser ut också kan få ta del av pastareceptet

LimJans

von tratt

Jag bor i lägenhet så jag är inte trovärdig.

LimJans

Mos och tofu och remouladsås. Enkelt och gott.

Be

Minestrone, var väldigt enkelt då jag hade inlagd tomatsås färdigt.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

169 Gäster, 3 användare
Orvilleurito, skogshavet, simon.arvestrand