Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  könsmogen?  (läst 1204 gånger)

Isabelle

• Gäst
könsmogen?
« skrivet: 09 maj-07 kl 20:37 »
hej! jag undrar när en kanin blir könsmogen och när det är för sent att para en kanin. parade min kanin 2 gånger när den var 2år gammal och det blev aldrig någonting.  

orloff

• Gäst
Re:könsmogen?
« Svar #1 skrivet: 09 maj-07 kl 20:44 »
De små raserna blir könsmogna tidigt  ca 3 månader. Man bör para en hona innan hon är 1 år. Men jag har parat honor som aldrig haft ungar vid 2 års ålder men det är en chansning. Gick bra för mig men det kan också gå illa eftersom honan kan få svårt att föda ungarna.

Isabelle

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 09 maj-07 kl 20:48 »
ok tack för hjälpen

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #3 skrivet: 09 maj-07 kl 21:48 »
ok tack för hjälpen

Det är svårare att få dem dräktiga, ju äldre och/eller fetare de är.

Edgar

Dela detta:

* Inloggade just nu

471 gäster, 1 användare
Hantverkare92

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser