Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Världens Ände av Monica Dickens!  (läst 2445 gånger)

Izmiljotina

• Gäst
Världens Ände av Monica Dickens!
« skrivet: 29 apr-07 kl 01:56 »
Böckerna om invånarna i huset Världens Ände ger kanske inte en mängd praktiska råd och tips om självhushållning. De är inte heller egentligen tänkta för vuxna. Likväl finns det inga andra böcker som satt djupare spår i mig - och gör än i dag - och som lockar mig mot landet igen.

Så för er som vill ha lättsmält och roande inspiration. Läs böckerna!

Charlotte

• -
Re:Världens Ände av Monica Dickens!
« Svar #1 skrivet: 29 apr-07 kl 08:26 »
 Ja, visst är dom härliga böckerna om Världens ände!
Jag har läst dom en miljon gånger ungefär  :)
 Hennes Follyfoot böcker om pensionärshemmet för gamla hästar är också bra, men Världens ände böckerna är så speciella.
                Mvh
            Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Izmiljotina

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 29 apr-07 kl 11:39 »
Follyfoot är mysiga de också, ja, men Världens Ände har en viss speciell charm.

Exempel:

"Pålördan städade mamma veterinärens hus och mottagning. Hon ville inte ta betalt av honom. Han var nästan lika fattig som de, eftersom han inte skickade räkningar till folk som hade mer djur än pengar. Men han la i hemligheten sedel i hennes väska. Där hittade hon den senare i det trasiga fodret, kunde inte begripa varifrån den kom och använde den till hans julklapp."

Sådana där mysiga små passager utan någon egentligen mening för historien är det ju fullt av. =)

Plupp

« Svar #3 skrivet: 09 maj-07 kl 23:32 »
Håller med. Den boken hade nästan förpassats till glömskans skuggor men nu minns jag hur mycket jag tyckte om den. Det blir till att gå till biblioteket och låna den för att åter minnas  :D :D :D
Ge mig sinnesro
att acceptera det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan Och förstånd att inse skillnaden

Dela detta:

* Inloggade just nu

436 gäster, 3 användare (1 dolda)
Erik Forsman, Frida Lomi

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser