Man kan inte dra några säkra slutsatser av kvaliteten ur specifikationer från nasarna som säljer satserna, utan man måste titta närmare på dem själv för att avgöra.
T ex bedöma kvaliteten på gängtappar och borrar - precision, rakhet, ytjämnhet, skarp egg osv.
För min egen del skulle jag inte vara rädd att köpa Biltemasatsen om den ser bra ut när jag ser den med egna ögon, det mesta av deras verktyg är av fullt godtagbar kvalitet nuförtiden (till skillnad från för 15-20 år sedan). Dock måste jag säga att de gånger jag behöver reparera gängor så rör det sig nästan aldrig om vanliga M-gängor utan något mer konstigt (de senaste var en metrisk fingänga M14x1,5 eller något sånt till en oljeplugg, samt 5/16" UNC till ett motorfäste i en snöskoter).
Skulle det däremot röra sig om en stor verkstad som måste montera gänginsatser dagligen och har så mycket jobb av den typen att verktygskostnaden är försumbar i sammanhanget, så kan det säkert motivera att man köper från en dyrare leverantör för säkerhets skull.