Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  pris för nyslungad honung  (läst 8169 gånger)

briuts

• Södermanland
pris för nyslungad honung
« skrivet: 26 jun-16 kl 15:07 »
Det är alltid lika svårt att veta vad man ska ta betalt! Vad tar ni för nyslungad honung i år?

Thomas_

• Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: pris för nyslungad honung
« Svar #1 skrivet: 26 jun-16 kl 19:26 »
241:- / kg + moms.
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

Gilbert

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 26 jun-16 kl 20:05 »
Det betyder med moms 301 SEK/kg

Dvs 150 SEK för en 500g burk.

Det blir svårsålt!

På marknader kan du få ut 60-70 SEK för 500g

Kap Horn

• Småland
    • Fredliga bin
« Svar #3 skrivet: 26 jun-16 kl 22:49 »
Hej

Kilopriset häromkring för "vanlig" honung; 100 :-/kg
visst är det för billigt men det tredubbla är nästintill inte säljbart, i alla fall inte till folk jag känner.

Thomas_

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 27 jun-16 kl 17:31 »
Sten-Åkes momssats, hahaha...  ;D

12% Livsmedelsmoms ger 270:-  I små glasflaskor säljer nyslungad som smör, drygt 200g per styck. Men det är förstås i en av Sveriges Moderat-kommuner.  ;)
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

Små

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 28 jun-16 kl 11:30 »
Ok, men jag måste säga att jag skulle varit nästan exakt lika glad för 270:-/kg som för 300:-.

Thomas_

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 28 jun-16 kl 16:37 »
Ljunghonung i 250g burk går för drygt 400:- per kg....

Ingenting är omöjligt med rätt kontakter.  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

528 gäster, 1 användare
Bulle

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser