Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ägg har kläcks idag  (läst 1613 gånger)

issi

• Ta till vara på varje dag
    • Bohuslän
ägg har kläcks idag
« skrivet: 20 apr-07 kl 17:11 »
Idag kläcktes ett ägg i äggkläckningsmaskinen min dotter har väntat på detta nu får vi se om det blir fler eller hur det går men vore roligt om den stackaren fick lite sällskap.Har buren och värmelampan inne för här är så kallt och blåsigt idag vill ge dom en god start i livet.

Melica

Re:ägg har kläcks idag
« Svar #1 skrivet: 21 apr-07 kl 01:23 »
Idag har mina två första kycklingar kläckts! Det är jätteroligt, kan knappt hålla mig ifrån dem. Ska snart gå ut igen och titta till dem och se om de ev. har fått någon fler kompis...
Är på jakt efter dvärghöns som lägger färgade ägg. Gröna, mörkbruna eller prickiga. Köper gärna avelsägg. Är även intresserad av blandraser.

carmencha

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 26 apr-07 kl 11:22 »
Hej!

Jag har också fått kycklingar sedan två veckor tillbaka, Kochin, dv kochin samt Vorwerk. Jag satte in bilder på dem på min hemsida!

Visst ger det mycket glädje?!  ;D

Mvh Carmencha

gonzalez.dinstudio.se
« Senast ändrad: 26 apr-07 kl 11:22 av carmencha »

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 26 apr-07 kl 16:32 »
Hej!

Jag har också fått kycklingar sedan två veckor tillbaka, Kochin, dv kochin samt Vorwerk. Jag satte in bilder på dem på min hemsida!

Visst ger det mycket glädje?!  ;D

Mvh Carmencha

gonzalez.dinstudio.se

Nu har jag kikat, så himla söta.

Längtar tills jag kan skaffa mina nya fåglar.
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

tulipan

• Hon bor i sitt paradis i skogen med sambo och barn
« Svar #4 skrivet: 03 maj-07 kl 11:08 »
Andra omgången har kläckts.. endast två överlevde.. en dog i ägget.. en svart och en gul kyckling blev det..  så söta.. verkar vara hönor.. dom är helt annorlunda än dom tre tupparna vi fick för ett tag sen.. så av 18 ägg var tre befruktade.. inte kul..

Men nu är en ny laddning inne igen... 18 nya ägg.. kristiflygares dag ska tillökningen bli.. skoj..

Skånehill Gård

• Skånehill Gård
« Svar #5 skrivet: 03 maj-07 kl 12:56 »

Ja, jag hade samma problem förra året med låg kläckningsprocent.
Så jag sade till mig själv att jag skulle inte börja samla och kläcka före första maj.
R.I.R- tupparna ska tydligen vara lite senare med att komma igång med "skarpa skott".
Ska bli intressant i år.
Siktar på att ladda kläckaren nu till helgen.
Biodling, Gotlandsfår, RIR-höns, Myskankor, Highland Cattle, Japansk Vaktel mm. Gårdsbutik med hemmaodlade råvaror i huvudsak.

Dela detta:

* Inloggade just nu

591 gäster, 2 användare
torbjorn, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser