Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nån som vet..?  (läst 1476 gånger)

torpartjej

• Bor på guds tumme.
Nån som vet..?
« skrivet: 19 apr-07 kl 19:25 »
Jag bor väldigt vackert, och har en liten (eller ganska stor egentligen) friggebod (eller vad det nu kan kallas) på tomten. Jag går nu i lösa funderingar på att hyra ut den till tyskar eller danskar som vandrarhem eller bed and breakfurst, men jag har ingen aning om hur man gör. Är det nån som har en susning? Finns det en massa regler eller annat man bör känna till?

Vitis

• Skåne
Re:Nån som vet..?
« Svar #1 skrivet: 19 apr-07 kl 19:53 »
Du skriver inte var du bor ... men kanske finns det nån stugförmedling i kommunen. Kolla med turistbyrån el. liknande.

Är det bara tyskar och danskar som får komma och bo ??

Sommartorparn

Re:Nån som vet..?
« Svar #2 skrivet: 19 apr-07 kl 20:38 »
Om du bara hyr ut till tyskar och danskar och kanske annonserar i utländska tidningar är det mindre risk att skattemyndigheterna får nys om detta (inte för att jag uppmuntrar till skattesmitning, konstaterar bara fakta), samtidigt som det är lättare att få ut mera pengar. Av egen erfarenhet vet jag att en viss större stugförmedling försökte kräva oss (boende i Tyskland) på högre hyra än det som stod i den svenska katalogen. Å andra sidan visste inte ens hyresvärden om detta. Det var turistförmedlingen som tog in mellanskillnaden. Vi löste problemet genom att låta pappa hyra stugan åt oss. Och sen kom internet och sånt fusk var inte längre möjligt. Dessutom gick vi över till de ärligare Bo-på-lantgård-snubbarna. Och nu är vi sommartorpare!  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

619 gäster, 3 användare (1 dolda)
Bokohammare, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser