Kapsågsstationen har nog varit ovärderlig i det här arbetet, men så fort det regnar så måste jag dra in den under tak.

Jag utvecklade en bättre metod att kapa till bräderna för den övre delen på gaveln. Då jag gorde framsidan gick jag och mätte hela tiden och det tog jättelänge. Nu så tar jag brädan som jag gjorde före och lägger dom mot ett anhåll, lägger en bit mellan så det blir rätt avstånd och sen ritar jag linjen från förra brädan så den går över på den nya.

Går mycket snabbare, jag kan göra en hel hög brädor och spika upp dom.

Tog några timmar, framsidan tog över en dag...

Nu har jag börjar klä in hörnen och även andra lister och foder.

Liten kant på listen ovanför dörren gjorde med bandsågen. JAg tror dock det blir en dropp plåt ovanpå.

Det ovanför var från veckan före denna, denna vecka har jag mest jobbat med sambons bil och svetsat rost. Idag började jag dock måla medan jag väntar på att epoxispacklet ska härda.

Färgen jag valde var grå slamfärg från Hangö Färg i södra finland. Jag är förvånad hur kulören matchar våra andra byggnader med modern plastfärg. Helt olika färger men ändå blev det så likt. Rena slumpen bara. Jag målar första varvet med utspädd färg.