Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  piaggio ape 50  (läst 3014 gånger)

husbehov

• Gäst
piaggio ape 50
« skrivet: 29 mar-16 kl 13:02 »
hejsan jag undrar om någon äger och kan berätta hur en sådan är att åka i säg 1 mil ? hur är dom uppbyggda ? finns det värme i orginal ? sitter motor och växellåda ihop ? hur mycket får de lasta ?

Albinw

• Dalarna
SV: piaggio ape 50
« Svar #1 skrivet: 24 aug-18 kl 23:36 »
ja det går bra att åka 1 mil, längsta jag åkte utan att kliva ur var 10-12 mil, funkar men blir stelt :) ja de ska finnas värme i de flesta iaf. minns ej om motor å växellåda satt ihop men tror de. min gick 45-50km/h original 30 moped 4 växlat  :D

Håkan B

• Värmland
SV: piaggio ape 50
« Svar #2 skrivet: 25 aug-18 kl 02:42 »
Man ska nog inte räkna med någon värme i dom där mer än när dom är nya möjligen  . Har haft två stycken och värmen var i det närmaste obefintlig på båda . Och törstiga är dom med . Om motor och låda sitter i hop ja så till vida att det finns ingen transmission i mellan som på typ Harly Eller gamla triumph med flinta motor och liknande. https://www.germanscooterforum.de/topic/169144-ape-50-motor-differential/ 

Dela detta:

* Inloggade just nu

517 gäster, 2 användare
Nannanas, lillatorpet

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser