Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stor björkvril  (läst 3028 gånger)

jaktfalk

• Jämtland
Stor björkvril
« skrivet: 24 mar-16 kl 20:15 »
Jag fällde en björk för ett tag sedan som hade en rejäl vril på sig. På två man lyckades vi rulla vrilen till bilen och baxa in den efter lite om och men. Men nu vet jag inte vad jag ska göra med den. Den är brokig i formen och lite död ved insprängd. Någon som har något förslag vad man kan göra med den? Hur är det att sälja vrilar? Funderar på att skiva upp den och göra några halvtjocka nattygsbordsskivor.

/jaktfalk

Fnixen

• Öland
SV: Stor björkvril
« Svar #2 skrivet: 24 mar-16 kl 21:50 »
Torka den och sälj sedan som knivmaterial

ARFA

SV: Stor björkvril
« Svar #3 skrivet: 25 mar-16 kl 13:43 »
Jag fällde en björk för ett tag sedan som hade en rejäl vril på sig. På två man lyckades vi rulla vrilen till bilen och baxa in den efter lite om och men. Men nu vet jag inte vad jag ska göra med den. Den är brokig i formen och lite död ved insprängd. Någon som har något förslag vad man kan göra med den? Hur är det att sälja vrilar? Funderar på att skiva upp den och göra några halvtjocka nattygsbordsskivor.

/jaktfalk
Såga 4 cm skivor, torka i jordkällaren.

Dela detta:

* Inloggade just nu

459 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser