Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fjäderfä utställningar ?  (läst 1862 gånger)

Manne

• Ljuset återvänder, pulsen stiger...
    • Södermanland
    • Hedlundarnas sida
Fjäderfä utställningar ?
« skrivet: 18 apr-07 kl 03:18 »
"Risken för fågelinfluensa är nu så låg att Jordbruksverket har beslutat att sänka skyddsnivån från nivå 2 till nivå 1."

Detta innebär att det åter är ok med utställningar / träffar med höns, men var kan jag hitta info om var dessa utställningar kommer att äga rum ?

// Manne
Stolt Far, Make och Man.(och ibland RADIKALBÖG.)
med Brahmahöns och Irländska varghundar.
Boendes i Stockholm.

orloff

• Gäst
Re:Fjäderfä utställningar ?
« Svar #1 skrivet: 18 apr-07 kl 07:02 »
Det är de lokala föreningarna som fixar dessa. Vet inte vilken du "tillhör" men finns säkert något i din närhet.     ;)

Lycka

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 18 apr-07 kl 07:03 »

Sök på fjäderfäföreningar i Sverige
så får du reda på var det är utställningar.
Jag förutsätter att du är med i Svenska RasfjäderfäFörbundet.
Dina djur måste vara ringade också.
Lycka till på utställning. :D
Hedemorahöns

Mossie

• Dvärgöland, dvärgkochin, hund, katter & sambo.
« Svar #3 skrivet: 18 apr-07 kl 09:58 »
Har inte hittat några utställningar eller hönsträffar trots idogt sökande :( Nån som har tips? Det vore kul att bara titta eller träffas och vara lite hönssocial ;) Gärna i Sthlmstrakten :D
« Senast ändrad: 18 apr-07 kl 09:58 av Mossie »
Det finns inga dumma djur-bara dumma människor.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 18 apr-07 kl 10:11 »
Västmanlandsrasfjäderfäförening har ägg och hönsbytardag i maj.
Södermanlans rasfjäderfäförening har alltid en hönsdag på sommaren.
De är de närmaste jag känner till.
Bergslagens är väl inte allför långt det beror hur intresserad man är.
Detta är bara sammankomster inga utställningar.
Lycka
Hedemorahöns

LM

• Föder upp gotlandskaniner i genbank.
    • Närke
    • Kaninhålan
« Svar #5 skrivet: 18 apr-07 kl 11:02 »
Utställningarna brukar hållas på hösten.
T.ex. så brukar Nittorpsutställningen och Bergslagens utställning (om jag kommer ihåg rätt) hållas i oktober och nationalutställningen i november.
Årets kycklingar ska ju hinna växa till sig innan de kan "bedömas".
Gotlandskaniner, genbank.

Anna

• -
« Svar #6 skrivet: 18 apr-07 kl 11:04 »
Kan inga adresser till andra klubbar i huvudet men gå in på "min" klubbs hemsida: www.mittsverige.com så finns där länkar till de andra hönsklubbarna runt om i landet. Det är inte alla som ordnar utställning. På srf:s hemsida kommer det finnas info om den nationella utställningen som brukar vara i november. Vet dock inte om det finns info om den än. Jag tror alla har sina utställningar på hösten. Men det brukar anordnas sk bytardagar nu på våren och dit kan man ju åka för att träffa "hönsfolk", köpa eller sälja ägg, kycklingar och höns eller bara för att titta på vad de andra har med.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Dela detta:

* Inloggade just nu

568 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser