Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Minimera ogräs i gångar  (läst 1403 gånger)

kpira

• Västergötland
Minimera ogräs i gångar
« skrivet: 25 feb-16 kl 00:10 »
Jag är med i en kollektivodling där vi odlar upp en yta med djupbäddar på uppskattningsvis 500 m2. En av de saker som vi har svårast att få ordning på är ogräs i gångarna. Vad har ni för tips för att minimera det? Vi har funderat på markväv, bark, kanske att lägga ut kartong eller tidningar, någon som har erfarenhet av något av det?

kackelmann

• Skåne
SV: Minimera ogräs i gångar
« Svar #1 skrivet: 25 feb-16 kl 10:09 »
Skulle det kunna fungera att en gång i veckan köra genom gångarna med en hjulhacka?
Blommehöns, kaniner, häst, gårdskatt, hundar, lantrasbil

Anders S

• -
    • Fröodling.se
« Svar #2 skrivet: 25 feb-16 kl 21:24 »
Klippt gräsyta. Trevligt att gå på.

tropfrog

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 26 feb-16 kl 14:05 »
Jag skulle nog använda mig av markväv kombinerat med träflis. Kolla med en local arborist så kan det hända att det finns en hög med träflis att hämta upp någon stans. Bör förnyas med 5-8 års mellanrum, men då är ju det som är kvar ganska så bra att jordförbättra med.

MVH
Magnus

sunflower

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 26 feb-16 kl 19:23 »
Kartong och tjockt med  halm på det. funkar utmärkt. tidningspapper eller "skräpull" istället för kartong fungerar också.
a ship in a harbour is safe, but that's not what  a ship is built for

Dela detta:

* Inloggade just nu

472 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser