Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  solcellsdrivet bevattningssystem  (läst 3993 gånger)

Robertnumer

• Södermanland
solcellsdrivet bevattningssystem
« skrivet: 09 feb-16 kl 15:37 »
Halloj!

Hittade denna manick på tradera

http://www.tradera.com/item/160506/251164482/vattenpump-fontan-med-solcell-panel-sol-laddare

Vad tror ni. Kan man sänka pumpen i en regnvattentunna man har står i växthuset och sen lägga slang med hål i längs raderna för bevattning? Vore rätt smidigt om man som jag är borta längre stunder (läs 3-4 dagar i stöten).  ;D

Bo

SV: solcellsdrivet bevattningssystem
« Svar #1 skrivet: 09 feb-16 kl 20:50 »
Varför det? - Tunna med vatten, och en slang med hål i räcker ju om tunnan är högre upp än hålen.

Häxan & Trollgubben

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 10 feb-16 kl 09:01 »
Kolla in den här annars; http://jalapeno.nu/minivaxthus-m-m/smart-valve-automatisk-vattning.html

Funkar fint för mig! :)

Robertnumer

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 10 feb-16 kl 13:53 »
Tanken med den driven av solen var att kunna placera mottagaren så att den endast går igång tex i kvällssolen/morgonsolen för att inte vattna hela tiden. Det kanske är bra med vatten dygnet runt?  Jag har fått för mig att jorden ska torka ur ibland.

Hur funkar produkten i länken i kommentaren om man odlar rätt i backen? Kan en bytta intill plantan agera "varningssensorbehållare"? Utan vattennivån vattnar väl även den hela tiden om jag förstod det rätt?

Häxan & Trollgubben

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 10 feb-16 kl 15:59 »
Ah, då funkar det nog inte så bra...  :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

402 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser