Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  killingen har brutit ena hornet ??  (läst 1335 gånger)

soulflow

• lilla tärnö
killingen har brutit ena hornet ??
« skrivet: 15 apr-07 kl 22:17 »
hei hei *

märkte igår att vår lilla killing, geting, brutit ?? ena hornet. har ingen aning om vad som hänt, hon är ju med oss i stort sett 24 timmar om dygnet. bortskämd lite tjej. hon verkar dock inte ha det minsta ont och det verkar redan växa ett nytt horn inunder. har inte pillat bort det gamla ännu. det hänger lite på sniskan (hon är ju bara ca en månad gammal så det är ju inga stora horn vi talar om). antar att det ramlar bort av sig själv ??

är detta vanligt ?? fundersam.

jenz
CITY LIFE IS A SHITTY LIFE

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
Re:killingen har brutit ena hornet ??
« Svar #1 skrivet: 15 apr-07 kl 22:49 »
Det händer. Har inte anlaget blivit skadat så syns det inte efter ett tag när hornen vuxit ut och slitits lite. Dom är ju inte direkt försiktiga med sina små skallar när dom tjongar hornen hit och dit i yran  :)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #2 skrivet: 16 apr-07 kl 03:28 »
Har jag aldirg varit med om själv, men eftersom hornbenet går rakt ner till bihålorna, bör man nog kolla noga att det inte blir infekterat.  Bäst om det kan torka i luften, sämst om flugor kommer åt det.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

soulflow

• lilla tärnö
« Svar #3 skrivet: 16 apr-07 kl 21:48 »
ok. tack det känns bättre ! självklart håller jag koll så att det inte blir infekterat.

jenz
CITY LIFE IS A SHITTY LIFE

Dela detta:

* Inloggade just nu

1122 gäster, 1 användare
LucienneOl

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser