Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ge påslakan nytt liv  (läst 1875 gånger)

karsan

• Södermanland
ge påslakan nytt liv
« skrivet: 16 dec-15 kl 18:01 »
Våra påslakan går alltid först sönder vid 'huvudändan'.  Vet inte om vi har extra frätande andedräkt eller vad. Men om fler har samma erfarenhet så: Att lappa i den trasiga delen  med skört tyg funkar dåligt.

Efter många år har jag slutligen kommit på den uppenbara lösningen: Helt om vänd!
Sy ihop öppningen i fotändan.  Klipp upp och fålla i huvudändan.  Påslakanet kan bli en aning kortare, men det ska nog till ett väldigt styvt innertäcke för att det ska ge problem. Och man får en kraftig söm vid hakan, men det är vi tillräckligt tuffa för att klara.

LimJans

• Dalarna
SV: ge påslakan nytt liv
« Svar #1 skrivet: 16 dec-15 kl 21:39 »
Det var smart!  :D

Juniperus

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 19 dec-15 kl 20:18 »
Det var en bra lösning, själv blir jag väldigt irriterad på tunt tyg till sängkläder. Jag väljer därför extra tjockt tyg när jag syr dessa.

Anders S

• -
    • Fröodling.se
« Svar #3 skrivet: 19 dec-15 kl 20:49 »
Annan idé: man kan sy om dem till lakanspåse för sovsäck. Kräver troligen rätt minimala insatser, dock beroende på hur nogräknad man är.

Juniperus

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 19 dec-15 kl 20:55 »
Ja det är en bra ide, det är väldigt bra att använda lakansovsäcken inne i en vanlig då det är kallt, två lager gör stor skillnad även om tyget är tunt.

Anders S

• -
    • Fröodling.se
« Svar #5 skrivet: 19 dec-15 kl 22:10 »
Ja och dessutom blir det lite bättre sovkomfort. Mer som i en vanlig bädd inomhus.

karsan

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 22 dec-15 kl 22:08 »
utmärkt idé att göra lakanspåse av påslakan om man har användning för det.

Dela detta:

* Inloggade just nu

520 gäster, 2 användare (1 dolda)
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser