Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  SLU försöker avla fram en ko som producerar maximal mjölkmängd på gräs  (läst 1087 gånger)

Gilbert

• Gäst
Men man får kanske någon miljon i forskarbidrag!

Vad gör man inte för pengar idag antingen om det behövs eller ej. Arla varslar 100 personer pga "mjölkberget" och överproduktion.

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
Sålänge kon inte lider mer av det verkar det la bra.
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Anders S

• -
    • Fröodling.se
SLU försöker avla fram en ko som producerar maximal mjölkmängd på gräs som foder. Men man undrar ju om inte det redan gjorts i tusentals år!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=6308452

http://www.slu.se/sv/institutioner/husdjurens-utfodring-vard/forskning/pagaende-projekt/proteinrika-biprodukter-fran-livsmedelsindustrin-bra-foder-till-mjolkkor/

Man får ju en helt annan bild om man läser SLU jämfört med Sveriges radio. Konstigt att forskaren (Holtenius) som svarat på SR:s frågor inte tydligt invänder mot deras missuppfattningar (men de kanske klippte bort den delen). T.ex. så handlar det inte om bara gräs eller om att producera mycket mjölk.

Dela detta:

* Inloggade just nu

633 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser