Börjar med att säga hej, jag är ny här och nybörjare på allt med ankor. Jag är varken gård eller djurägare men hoppas bli i en relativt snar framtid.
Jag har alltid gillat djur och på senare tid har jag blivit mer och mer förtjust i ankorna som finns i en park nära där jag bor. Jag har vissa minnen från när jag var liten då vi bodde på en gård med lösgående ankor och gäss och jag minns hur mysigt det var (med ankorna då, gässen var mest arga).
Även om jag inte vet när eller hur så är jag nästan övertygad om att den dag jag bor där det passar så kommer jag vilja skaffa ankor.
Så nu försöker jag bara lära mig lite om dem, om skötseln och vad man kommer behöva arrangera för att ankorna ska kunna trivas året runt.
Men något som jag inte kan finna är någon utförlig beskrivning av de olika ankraserna som verkar populära, vad de har för typiska beteenden och egenskaper? Tänker främst på blå och gulankor (gulankornas utseende är jag riktigt förtjust i). Är det mest storlek och utseende som skiljer dem åt eller har de olika små egenskaper som man kan älska att hata

Och myskankorna, är de lite latare och "coolare" än de övriga eller är det bara det intryck man får av dem?
Som sagt jag är helt nybörjare men väldigt glad i att få lära mig om dessa fantastiskt härliga djur.