Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vem äter på almen?  (läst 1309 gånger)

Molly333

• Skåne
Vem äter på almen?
« skrivet: 11 jul-15 kl 18:55 »
Hej! Jag har en liten alm (ca 3 m) som jag försökt rädda undan starka vindar. Den tippade, men är nu upprätad och står stadigt. Men nu ser jag att "någon" äter på almens blad. Jag ser inga insekter och det ser ut som när sniglar äter på salladen. Men inte är det väl sniglar som äter på alen? Jag har flera almar på tomten och inga andra är angripna. Någon som vet?

Molly

Ekologikern

• Odlar frukt och grönsaker i växthus
    • Värmland
    • Växthusen
SV: Vem äter på almen?
« Svar #1 skrivet: 11 jul-15 kl 22:10 »
Jag skulle då gissa på sniglar? Jag hade samma problem för några år sedan. Ta en bild på bladen och ladda upp?

Molly333

• Skåne
SV: Vem äter på almen?
« Svar #2 skrivet: 11 jul-15 kl 22:13 »
Okej, ska ta en bild av trädet och några blad imorgon. För mörkt nu. Konstigt att jag inte ser några sniglar...ska ut med ficklampa nu när det är mörkt och se om jag kan hitta några!

Molly

Dela detta:

* Inloggade just nu

689 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser