Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kläcka fram kycklingar.  (läst 1467 gånger)

norrgårdstupp

• Gäst
kläcka fram kycklingar.
« skrivet: 09 apr-07 kl 08:15 »
Hur brukar ni göra när ni kläcker i maskin, jag har en nätkorg som följer med kläckaren som kläckback som äggen ska ligga dom 3 sista dagarna, men när jag kläcker i den så bökar kycklingarna runt äggen. Det är väl noga att man inte rör äggen sista 3 dagarna om jag har förstsått det rätt! behöver man göra ett rutsystem för varje ägg?
Tacksam för snabbt svar!

norrgårdstupp

Lilla Zoo

• Västergötland
Re:kläcka fram kycklingar.
« Svar #1 skrivet: 09 apr-07 kl 11:42 »
Min kläckare har en plast trådback i vilken man delar av rader med hjälp av plastbitar, dessa plockas bort när det är dags för kläckning.
Visst de först kläckta kycklingarna puttar runt de icke kläckta men det har gått bra ändå.
Lycka till/Lilla zoo
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

Anna

• -
Re:kläcka fram kycklingar.
« Svar #2 skrivet: 09 apr-07 kl 16:34 »
Jag har aldrig varit med om att det ställt till problem att kycklingarna rör de andra äggen.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Dela detta:

* Inloggade just nu

600 gäster, 1 användare
Taxmamman

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser