Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Beställa småplant, ovanliga sorter  (läst 817 gånger)

krikav

• Hälsingland
Beställa småplant, ovanliga sorter
« skrivet: 27 apr-15 kl 01:41 »
Tycker det är frusterande svårt att hitta någonstans att beställa frön eller sticklingar ifrån träd och buskar...

Vet att någon länkade en österikisk site för väldigt länge sedan, men kan inte hitta den.

Det trädslag jag letar just nu är falsk acasia, men ett brett utbud är önskvärt!

Var beställer man småplant?

donderboss

• -
SV: Beställa småplant, ovanliga sorter
« Svar #1 skrivet: 27 apr-15 kl 08:46 »
Hey! I har just planteret robina pseudoacacia!
Jeg har dom ifrån en dansk plant firma ,P. Kortegård planteskole
Langeskov dk
www.kortegaard.dk

Ellers er der hede danmark som sælger skovplanter ,samt Aarestup planteskole ,som er nemme at handle med.
Og da det er eu skulle det inte give problemer

Jeg var inte klar på ,at dom dage der bare kom och gik ,var sjalve livet

donderboss

• -
« Svar #2 skrivet: 27 apr-15 kl 08:52 »
Men tänker Aarestup er det du mest har bruk for ,dom sælger mycket skogsplanter och er real pris
Jeg var inte klar på ,at dom dage der bare kom och gik ,var sjalve livet

poze

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 27 apr-15 kl 09:42 »
Jag kan fixa fram plantor till våren för mellan 15 och 20 kronor styck. Gör en lista på vad du vill ha och hur många så kan jag fixa det!
Why make it fast when you can make it beautiful ? Jag har alltid rätt, är min provisoriska bedömning tills motsatsen gjorts trolig.

Ett svart får

• Bohuslän
« Svar #4 skrivet: 27 apr-15 kl 09:54 »
Just robinia/falsk acacia kan man odla själv från frön, de gror väldigt lätt och växer snabbt. Men de måste ha mycket ljus, de tål inte skugga alls. Sedan är de ganska värmekrävande, jag har en i zon 3 som fryser tillbaka en del varje vinter, jag skulle inte satsa på den i Hälsingland.

Dela detta:

* Inloggade just nu

751 gäster, 6 användare (1 dolda)
Mikael Blomster, Allam, Palle500, MrStrix, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser