Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Trädgård fritidshus gotland  (läst 1134 gånger)

lindamy

• Gotland
Trädgård fritidshus gotland
« skrivet: 17 apr-15 kl 13:17 »
Hej,

Jag och min kille har ett sommarhus på gotland.
Trädgården innehåller inte så mycket mer än syrener, och vi skulle vilja göra trädgården lite mer levande.

Jag vill att trädgården skall innehålla buskar och träd som producerar ätbara saker såsåom Hassel, Körsbär, Vinbär etc. problemet är att växterna behöver klara sig ganska bra själv.
Vi besöker ju huset en del, men inte varje helg. Kanske en gång i månaden max.

Någon som har tips på bra ätabara växter/träd/buskar som man kan sätta i trädgården på gotland?

Hälsningar, Linda ::)

kurt

SV: Trädgård fritidshus gotland
« Svar #1 skrivet: 17 apr-15 kl 13:58 »
Alla buskar och träd som producerar frukt och bär klarar sig i stort sett utan regelbunden tillsyn. Man behöver bara se till att de inte får konkurrens av gräs eller ogräs runt rötterna, men det kan man lösa t ex med markduk som täcks med något.

karsan

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 18 apr-15 kl 17:10 »
Fast vilda djur, t.ex. rådjur och kaniner, kan gå hårt åt unga fruktträd och buskar. Om de inte skyddas ordentligt.

Henrik Uddemar

• Gotland
« Svar #3 skrivet: 18 apr-15 kl 21:24 »
Här funkar allt  :)
I visby innerstad växer till och med mullbär!
Är inte längre aktiv på Alternativ.
Nås på henrik.uddemar@gmail.com eller 0733-368438

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
« Svar #4 skrivet: 23 maj-15 kl 00:09 »
Hej! ill du så kan du få lite hallon och rabarber av mig o du vill?  :) Finns i Hellvi på norra Gotland
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

568 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser