Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brahman tupp aggressiv?  (läst 1391 gånger)

Birger_rödskägg

• Värmland
    • www.asenfolkets.se
Brahman tupp aggressiv?
« skrivet: 09 mar-15 kl 15:44 »
Vi har en brahman tupp som är snäll mot oss utan min dotter som han flög på nyss. Två gånger hoppade han på henne och tur för honom hann han iväg från mig.
Men är det bara å slakta eller göra något annat?
Han är lugn och fin annars,,
Det man sår får man skörda.

Weasel

• Skåne
SV: Brahman tupp aggressiv?
« Svar #1 skrivet: 09 mar-15 kl 16:35 »
En tupp som attackerar barn får aldrig någonsin en extra chans här. Vid nästa tillfälle är det kanske dotterns ögon som ryker och då kan man aldrig förlåta sig själv! Ät upp honom.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Skogsstjärna

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 09 mar-15 kl 16:40 »
Jag skulle inte villa ha kvar en sådan tupp.Inte trevligt beteende alls. Men han kanske kan ersättas av en snällare tupp... ;)

Birger_rödskägg

• Värmland
    • www.asenfolkets.se
« Svar #3 skrivet: 09 mar-15 kl 18:12 »
Det får bli middag av honom, jag har alltid hört att brahman skall vara en lugn ras

sonja på slätten

• Halland
« Svar #4 skrivet: 09 mar-15 kl 19:48 »
Med lugn menas ofta tam och orädd. En orädd tupp är inte rädd för att utmana människor.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

annepanna

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 10 mar-15 kl 06:59 »
Usch! Otäckt med aggressiva tuppar! Jag hade en blandrastupp tidigare som fick flytta till kallare trakter (frysboxen). Han jagade alla!
Därefter skaffade jag just en Brahma som jag hört skulle vara trevliga. Han är verkligen mycket trevlig och har aldrig visat någon aggressivitet. Bra fertilitet också. Detta innebär ju naturligtvis inte att ALLA Brahmor är snälla.
Byt tupp innan det händer något! Det är mitt råd.
Jag har en snygg ungtupp. Kanske skulle var något? Han är guld-svart-bandad.
I brist på kunskap och erfarenhet får man improvisera.

Birger_rödskägg

• Värmland
    • www.asenfolkets.se
« Svar #6 skrivet: 14 mar-15 kl 10:24 »
Vi har några ungtuppar i gänget så vi har sett ut en snäll och ståtlig tupp. Vi skall fira solen den 21 så då bjuder vi på tuppsoppa åt folket .

Dela detta:

* Inloggade just nu

845 gäster, 2 användare
UlrikaHW, Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser