Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Transportkostnad  (läst 2157 gånger)

niklas828

• Bohuslän
Transportkostnad
« skrivet: 02 feb-15 kl 12:53 »
Nu har även jag hittat hit, så jag hoppas jag postar i rätt forum.

Jag undrar om någon kan ha en någorlunda koll vad det kan kosta att frakta en ca 5 ton tung "modul", 16 meter lång och 2,5 meter bred, via en transportfirma, ca 15mil, där på och avlyft skall ingå. (Inom Västra Götaland).
Anledningen till att jag frågar är för att få ett litet rättesnöre/ett hum om ett pris man kan förvänta sig när man frågar olika firmor.

Dieselbilar drar minst bensin

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Transportkostnad
« Svar #1 skrivet: 02 feb-15 kl 13:28 »
Det där är en svår nöt att gissa sig till.
Men om man räknar lite.
Säg att lastning och lossning tar två timmar vardera. Transporten tar 2 timmar så är vi uppe i sex timmar och sen vill dom ha betalt för hemkörningen. En full dag.
Då vill dom nog ha en femhundring i timmen plus moms.
Sedan landet vara så att det är tungt och du behöver extrastor kran. Då kan du plussa på hundringar per timme eller lastmaskiner.  Så en tio loppor + är inget pris du skall förvånas över.

E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

niklas828

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 02 feb-15 kl 21:39 »
Åfan, det är så pass alltså.. Jag letar efter en bra och kompetent firma i Göteborg. Du råkar inte veta någon på rak arm?
Dieselbilar drar minst bensin

hans

• Dalsland
« Svar #3 skrivet: 02 feb-15 kl 21:50 »
Trailertransporter kostar här omkring minst 1500kr i timmen plus moms.....plus lastning och lossning.....

Skogsola

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 02 feb-15 kl 21:56 »
En fullstor maskintrailer här kostar 750-800 kr tim. En liten låda på fem ton går på en rätt så medioker lastbil. Lastning / lossning ska gå på en kvart vardera om en riktig truck finns på plats.

Alexn72

• Moderator
    • Skåne
« Svar #5 skrivet: 03 feb-15 kl 02:04 »
ring runt och säg att det är privat,
De du vill hitta är någon som kör tom tillbaka just den sträckan då finns det chans till ett bra pris

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 2 användare (1 dolda)
Numera

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser