Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla hustråden - berätta om era små husprojekt!  (läst 1019 gånger)

UB

• -
Lilla hustråden - berätta om era små husprojekt!
« skrivet: 23 jan-15 kl 22:09 »
Jag är nyfiken på andras byggen! Berätta - visa bilder!

Ni som byggt små hus  från grunden . vad har ni valt att göra?
Hur har ni löst uppvärmning, el, vatten, avlopp?

Kostnader?

JAg tycker vagntråden och tinyhouse är superinspirernade - välkomna till denna tråd ni också - men gissar att det finns några som byggt lite större men fortfarande smått? Berätta!

Ett svart får

• Bohuslän
SV: Lilla hustråden - berätta om era små husprojekt!
« Svar #1 skrivet: 23 jan-15 kl 22:28 »
Man kan säga att jag byggt min stuga från grunden, eftersom jag byggde den på en tvåhundra år gammal stengrund som stått tom ett antal år nu. Tjugo kvm men mer än stort nog för en person eftersom planlösningen är genomtänkt. Konventionellt byggd med reglar och inget våtrum inne som krånglar till saker och ting. Värms med en liten kamin, men jag har en elradiator som ger lite grundvärme när jag inte är hemma. Eftersom huset är så litet är det mycket lätt att värma upp. El finns och rinnande vatten när det inte är för kallt ute, jag tar från en gammal grävd brunn. Avlopp är det värre med men eftersom jag har utedass så blir det ju bara lite diskvatten.
Nu har jag även byggt ut huset med ett inglasat uterum som jag skall ha som kombinerat umgängesrum och växthus under den varma delen av året. Och räknar man in uterummet så har jag 40kvm så det kan knappast räknas som "tinyhouse" längre även om bara hälften är uppvärmt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

626 gäster, 3 användare (2 dolda)
Antoniextorp

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser