Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vart köpa fårnät?  (läst 2695 gånger)

Lusa

• Gäst
vart köpa fårnät?
« skrivet: 30 mar-07 kl 11:17 »
Någon som kan tipsa om vart jag kan köpa fårstängsel. det ska vara nät och minst ca 120 cm högt. (Finns det så högt?)
Något tips på sida på nätet där jag kan kolla priser och bilder eller någon butik som finns här i kring (Askersund, Örebro)

//Linda
« Senast ändrad: 30 mar-07 kl 11:34 av Lusa »

Ica

Re:vart köpa fårnät?
« Svar #1 skrivet: 30 mar-07 kl 11:43 »
Hej!

Ett hett tips är att höra dig för bland lokalbefolkningen och bönder om de har fårnät över. När vi skaffade får kom det förbi människor, fd fårägare och HUNDÄGARE, som vi inte kände och erbjöd oss deras fårnät gratis. Helt perfekt! Vi har inte behövt köpa en enda meter nät och ändå har vi flera rullar över (alltid bra att ha mer).
Hobbyfarmare med 5 får. Flyttade till hus med stall med visionen att skaffa häst. Men efter att mannen i huset myntat uttrycket "Han ska inte behöva dö bara för att han är kille" så blev vi med våra första får.

Lusa

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 30 mar-07 kl 12:10 »
Det är en bra idé! Ska ta och sätta upp en lapp på lanthandeln när jag handlar i eftermiddag!

kolarslantbruk

• KolarsLantbruk
« Svar #3 skrivet: 30 mar-07 kl 15:34 »
I löa utanför Lindesberg finns Dalviks Kvarn där kan man köpa allt till de flesta djur. Om du tänker åka dit så hör av dig till butiken först och hör om det finns hemma.. Dom har grejerna till bra priser och främst till väldigt bra kvalitet....

leifhh

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 30 mar-07 kl 17:47 »

gimskogen

• gimskogen.se
« Svar #5 skrivet: 31 mar-07 kl 14:12 »
kolla www.blocket.se och varför inte lägga ut en gratis annons på www.lantbruksnet.se
 :)
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

Lusa

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 09 apr-07 kl 12:17 »
tack för svar!

Dela detta:

* Inloggade just nu

599 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser