Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Startmotorn ???  (läst 1192 gånger)

Lars-Göran

• Torup
    • Halland
Startmotorn ???
« skrivet: 30 nov-14 kl 12:38 »
Har lämnat en startmotor till en atv för renovering i somras.

Nu klickar det när jag trycker på starten,batteriet är bra.
Jag antager att lagningen har pajat .
Jag kommer inte ihåg om det klickade förra gången eller om det bara var helt dött.
Är det startmotorn ???,var ett helvete att ta loss den .
Lars
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

torbjorn

• Medelpad
SV: Startmotorn ???
« Svar #1 skrivet: 30 nov-14 kl 12:46 »
Är det en startmotor med "slungdrev" och ett separat startrelä, alltså ingen solenoid påbyggd på startmotorn? I så fall är en bra början att mäta om det finns full batterispänning på startmotorns plusanslutning när du trycker på startknappen, om så är fallet men startmotorn ändå inte går, så har något hänt med den. Skulle det inte finnas spänning där, eller mycket låg spänning, så tyder det på fel i startrelä eller kablage.

Rubensgården

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 30 nov-14 kl 12:56 »
Mät spänningsskillnaden mellan batteriets pluspol och om möjligt så nära startmotorn som möjligt. DÅ ser du om en anslutning är dålig. Får du bra spänning in i startmotorn så har den kanske fastnat eller pajat. Fick en industrimotor på grund av att startmotorn fastnat.

Hokuspokus

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 30 nov-14 kl 19:50 »
som skrivet: "...kablage."  Jag har ett flertal gånger haft samma problem, klickande, och det har varit dålig kontakt på batteripolerna. Har lossat lite på + polen, vridit lite, dragit åt igen, och så startar den. Men du kanske redan har kollat batterianslutningen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

546 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser