Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Halt gris  (läst 2065 gånger)

albinh

• Västerbotten
    • albinholmgren.se
Halt gris
« skrivet: 28 aug-14 kl 08:21 »
En av våra grisar har blivit halt. Stödjer knappt alls på ena bakbenet. I övrigt pigg och glad. Bökar med andra, äter och dricker. Springer omkring efter bästa förmåga. Han är ungefär sex månader.

Jag upptäckte det igår kväll så det har inte pågått så länge. Åtminstone inte så här tydligt. Möjligen tyckte jag han var lite rufsig i pälsen kring det halta benet. Slagsmål?

Kan det vara selenbrist?

Tycker ni jag kan avvakta några dagar och se hur det utvecklas?

tillerosa

• Jämtland
SV: Halt gris
« Svar #1 skrivet: 30 aug-14 kl 10:47 »
Hur har det gått? Jag hoppas att någon kan ge ett sakkunnigt svar eftersom vi har en gris som har varit halt på ett framben i omgångar. Ena dagen linkar han lite, men nästa rör han sig normalt igen. Självklart har vi funderat på vad vi skulle göra om han inte blev bättre, men utan att komma fram till något.

albinh

• Västerbotten
    • albinholmgren.se
SV: Halt gris
« Svar #2 skrivet: 30 aug-14 kl 22:42 »
Ungefär som för dig, låter det som. Först blev han lite bättre, sen blev det värre igen. Kan ha berott på att bonden slog åkern just intill och han blev rädd och for runt som en vettvilling i hagen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 2 användare
Tångräkan, nifa

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser