Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Zucchini som inte mognar helt utan börjar ruttna innan det är dax för skörd.  (läst 2695 gånger)

Lena67

  • Inlägg: 3
  • Föder upp Fransk vädur
    • Ångermanland
Hej.

Jag har ett problem med zucchini i växthus.
Av 10 zucchinis så har bara en vuxit klart. Halva grönsaken växer till normal storlek och den andra halvan är smal som en liten grillkorv. Den smalare halvan börjar sedan ganska snabbt att ruttna.

Är det någon som har nån idé om vad som händer och vad kan jag göra för att förhindra det?

/Lena


mmeo

  • Inlägg: 667
    • Östergötland
Det låter som dålig pollinering tycker jag. Då brukar de vissna från änden där blomman suttit. Du kanske inte får in tillräckligt med pollinerare i växthuset och behöver hjälpa till med en pensel.

MissT

  • Inlägg: 596
    • Västergötland
Jag tror också det är dålig pollinering. Om det är dåligt med insekter så brukar jag ta en hanblomma och ta bort det gula. Så sätter jag den mot pistillen på honblommorna.

Lena67

  • Inlägg: 3
  • Föder upp Fransk vädur
    • Ångermanland
 :) Tusen tack för snabba svar.
Jag testar att pensla nu på en gång :-)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

463 gäster, 3 användare (1 dolda)
Gröfre Slissing, peterm

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser