Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stickade Sockor  (läst 10049 gånger)

annan

SV: Stickade Sockor
« Svar #20 skrivet: 12 feb-08 kl 20:26 »
detdär var ju helt tokigt billigt ???
"jag har storslagna visioner och maxade projekt" Peps.

Norrland

• Ångermanland
« Svar #21 skrivet: 12 feb-08 kl 23:45 »
hitta det  ;D fast hon hade tydligen bara "vitt" kvar, fast det e ju helt oblekt och mer mot naturljusbeigh hållet
http://www.blocket.se/vi/13749158.htm?ca=6_s&last=1

Tack ska du ha!!!  :D Priset är ju verkligen otroligt!!!! 

Våmhuskullan

• -
« Svar #22 skrivet: 13 feb-08 kl 08:59 »
och jag e helt helt nöjd med garnet. det har fett kvar och är oblekt och priset är bra och jag har alltid fått mina leveranser snabbt!
nu fråga jag inte henne om allt hon sålde var från egna får men jag vet att då jag beställde brunt och natur så var iallafall det från egna gården.och det är lite ojämnt så man får inte fabrikskänslan av det såsom fabrikspunnet brukar bli...fin struktur i stickningen alltså  ;D

Norrland

• Ångermanland
« Svar #23 skrivet: 13 feb-08 kl 10:29 »
Det låter alldeles perfekt!!!
Ska beställa på en gång.... :D

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
SV: Re:Stickade Sockor
« Svar #24 skrivet: 13 feb-08 kl 23:51 »
Jag stickade ett par raggsockar förra året men har glömt hur man gör hälen så detta blev jag sugen att pröva. Har nu kommit ca 7 - 8 cm på skaftet. Jag stickar 2 räta och 2 aviga i fyra hela varv innan jag "flyttar maskorna"... Funkar detta tro? Eller ska jag repa upp allt och börja om från början?

Du gör helt rätt, Prinsen!  :)
Höns, stickning och pelargoner

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #25 skrivet: 14 feb-08 kl 07:46 »
Du gör helt rätt, Prinsen!  :)

:D  Tur, då slipper jag repa upp. Det går ju så förbenat långsamt.

Men blir det väldigt korvigt på ovansidan av foten, i och med att det blir som en tjock tubsocka?

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #26 skrivet: 14 feb-08 kl 09:45 »
Men blir det väldigt korvigt på ovansidan av foten, i och med att det blir som en tjock tubsocka?

Nej, det tycker jag inte, de smiter åt fint. Lite "korv" kanske, men det kan man lätt stå ut med.
Höns, stickning och pelargoner

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #27 skrivet: 14 feb-08 kl 09:55 »
Nej, det tycker jag inte, de smiter åt fint. Lite "korv" kanske, men det kan man lätt stå ut med.

Ja, lite "korv" får jag stå ut med. Spiralresåren blir fin. Tack för dina svar.  :D

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

Dela detta:

* Inloggade just nu

495 gäster, 1 användare
gorlan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser