Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mord på min korallkornell?!  (läst 1500 gånger)

Marie.san

• Västergötland
Mord på min korallkornell?!
« skrivet: 21 jul-14 kl 21:49 »
Hej
Min man skulle ta bort lite grenar på korallkornellen idag för att kunna tvätta staketet... Det som blev kvar av vår 3 m höga o 4 m breda buske var några stackars avsågade stammar med några få blad :( . Kommer den att klara sig? (Busken alltså, inte maken.)

christelle

• Blekinge
SV: Mord på min korallkornell?!
« Svar #1 skrivet: 21 jul-14 kl 21:56 »
Troligen, men finns det inte några blad kvar på busken så kanske troligen. Har vitbrokig kornell och den tål mycket hård beskärning varje år.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Ett svart får

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 21 jul-14 kl 21:59 »
Den klarar sig. Det är vanligt att man kapar ner de där helt till marken ibland eftersom de nya skotten är röda de första åren

GrävlingsJanne

• Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
« Svar #3 skrivet: 21 jul-14 kl 22:02 »
Har en sån buske här med. Tycker den växer som ogräs, ju mer jag klippt. Ju mer har den växt.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Dela detta:

* Inloggade just nu

689 gäster, 1 användare
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser