Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Anitra vill inte ruva  (läst 1659 gånger)

tessiem

Anitra vill inte ruva
« skrivet: 18 mar-07 kl 22:22 »
 ::)

Nu är det jag igen med mina oändliga ankfrågor.
Efter råd från er kloka människor på forumet så har Ankan Anitra fått behålla sina ägg. Problemet är att Anitra nu lagt 21 ägg & ännu inte lagt sig att ruva!

Vad göra? Vänta? Ta äggen ?
Är hoppet ute för oss när det gäller att få fram ällingar? Gudrun är ju inte ens ett år ä'n & verkar ytterst ointresserad medans Anitra borde vara närmare 2 iaf...

Skojarbråten

Re:Anitra vill inte ruva
« Svar #1 skrivet: 19 mar-07 kl 08:20 »
Vad är det för sorts anka? Hon kanske inte tycker hon värpt klart än? Fast många ägg är det...
Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en.

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #2 skrivet: 19 mar-07 kl 08:54 »
min anka la 25 ägg innan hon la sig och ruvade...... min första anka. som la sina första ägg förra året ruvade fram 29 små ulliga ällingar (dock var inte alla ägg hennes. men hon ruvade själv. låt de ligga ett tag till är mitt råd. vi har inte haft problem med att få ällingar som lever, fast de ligger oruvade i början. hon vet nog vad gör instiktivt.
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

tessiem

« Svar #3 skrivet: 19 mar-07 kl 10:21 »
Hon är en svartvit bondanka..
Jag hoppas att du har rätt.. att hon inte har värpt klart än..men det lär bli trångt i redet om hon ska hållas mkt längre  ::)

Vad är det för sorts anka? Hon kanske inte tycker hon värpt klart än? Fast många ägg är det...

tessiem

« Svar #4 skrivet: 19 mar-07 kl 10:22 »
Ojdå!! Ja då får hon åtminstone veckan ut på sig  ;D
Hoppas hon också lyckas få fram ett helt gäng ällingar!!

min anka la 25 ägg innan hon la sig och ruvade...... min första anka. som la sina första ägg förra året ruvade fram 29 små ulliga ällingar (dock var inte alla ägg hennes. men hon ruvade själv. låt de ligga ett tag till är mitt råd. vi har inte haft problem med att få ällingar som lever, fast de ligger oruvade i början. hon vet nog vad gör instiktivt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

590 gäster, 1 användare
simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser