Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Muterad tobak?  (läst 1275 gånger)

haraonge

• Jämtland
Muterad tobak?
« skrivet: 21 maj-14 kl 17:50 »
Satte mina första rustica-frön i fjol och tog undan en hel del frön från de plantor jag fick att ta sig. I år har jag även utökat med virginia. Båda sorterna har tagit sig fint MEN... ur några få av fröna, både mina egna och de från impecta har det spirat små plantor som inte påminner om tobak särskillt mycket. Själkarna är tunna och bladen veckade. Att något enstaka frö av något annat skulle kunna slinka med förstår jag men isf har samma växt följt med i båda frösorterna från helt olika delar av landet...Någon som upplevt samma sak?

Balder

• Halland
SV: Muterad tobak?
« Svar #1 skrivet: 21 maj-14 kl 18:04 »
Det låter som något har följt med i jorden du har sått i har själv råkat ut för det i köpejord

haraonge

• Jämtland
« Svar #2 skrivet: 25 maj-14 kl 22:30 »
Ja vist tusan hakar! Det har jag ju inte tänkt på. Bäst jag förverkar dom plantorna innan det visar sig att de är av sådant slag som leder till strafföreläggande;-)

Gottfrid

• -
« Svar #3 skrivet: 25 maj-14 kl 23:08 »
Nja??? Vore ju synd om du fått till nån Holländsk sort.Lite mer fart i dom än den vanliga.Har provat nån tobak som smaka mer hö än tobak.Dock blev det väldigt fina blommor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

515 gäster, 1 användare
Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser