Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Problem med get  (läst 1885 gånger)

annajohannas

• Gäst
Problem med get
« skrivet: 21 maj-14 kl 11:54 »
Jag har fem getter. Fick ta isär dem, p g a att bocken (kastrerad) var så elak, så nu går han med mamma och mormor. De andra två satte jag in i ett annat stall. De är mor och dotter. Nu till min fråga, mamman (5 år) står och stångar och håller på (ej brunst), och dottern (fyra år) var alldeles svettig nu när jag kom ut i morse. Givetvis tog jag bort mamman. Hon burrar upp ansiktet, som när de fryser och är helt "galen". Har någon av er erfarenhet av detta?

SussiloII

• Småland
SV: Problem med get
« Svar #1 skrivet: 21 maj-14 kl 21:19 »
Skulle tro att mamman och dottern är stressade av att vara skilda från resten av flocken. Varför står de inne nu när det finns bete ute?

annajohannas

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 21 maj-14 kl 22:50 »
De har varit skilda i från flocken i ett par månader. De står inne på natten, har alltid haft dem ute på dagen och inne på natten. Detta beteende började i går.

SussiloII

• Småland
« Svar #3 skrivet: 22 maj-14 kl 06:27 »
Ok :). Hur beter sig mamman och dottern på dagarna när de är ute?

annajohannas

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 22 maj-14 kl 09:16 »
På samma sätt.

SussiloII

• Småland
« Svar #5 skrivet: 23 maj-14 kl 10:46 »
Ett ändrat beteende så där plötsligt har förstås en orsak, svårt att gissa vilken utan att se geten. Irriterad av insekter/parasiter? Ont någonstans t.ex. tänder eller klövar? Uttråkad eller missnöjd med något? Har de sly att äta och stenbumlingar/cementtrummor/stockar att klättra på? Hoppas du hittar orsaken.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1710 gäster, 2 användare
Själv är bäste dräng, Erik Forsman

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser