Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönshus  (läst 1617 gånger)

norrgårdstupp

• Gäst
Hönshus
« skrivet: 16 mar-07 kl 08:16 »
Hur viktigt är det att man har tomt i hönshuset på sommaren? givetvis ska man göra rent och så, men måste det vara tomt hela sommaren? det kan vara lite besvärligt att fixa sommar hus åt hönsen för jag har 7 grupper! snart är det ju dags att göra något. Dom har idag 110kvm totalt.

Lena A

Re:Hönshus
« Svar #1 skrivet: 16 mar-07 kl 08:32 »
Jag tvättar ur mitt hönshus ordentligt på våren/sommaren. Jag börjar tidigt på morgonen och låter allt löst material ligga ute i solen hela dagen. Jag öppnar också ev. luckor, fönster och dörrar för att få hönshuset så genomluftat som möjligt. På kvällen får hönorna gå in igen i sitt nytvättade, fräscha hem.  :)

Jag har ingen möjlighet att flytta mina höns till en sommarbostad, så det här tror jag fungerar bra ändå.  :)

Florina

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 16 mar-07 kl 10:46 »
Nej...tomt hönshus på sommaren behöver du inte ha ::) själv städar jag ut med virkon och in me dem igen... det gör jag fler gånger per år.

Lena A

« Svar #3 skrivet: 16 mar-07 kl 12:00 »
Förtydligande angående min vår-/sommarstädning.  ;)

Jag gör en rejäl storstädning på våren/sommaren. Med det menar jag att jag tvättar i stort sett allt med såpa. Vid behov målar jag också om väggarna. Jag byter också pinnar.  Jag har upptäckt att det är lättare att hålla rent väggarna och torka av dem om jag håller dem välmålade.

Dessemellan städar jag hönshuset var 4-6:e vecka. Då torkar jag av väggarna, byter spån, torkar av pinnar och dammsuger, där jag inte kommer åt.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 16 mar-07 kl 17:10 »

Sittpinnar kan man byta ofta, jag tar dem i naturen(min egen mark)
Det blir billigare och mindre jobb än att måla. :D
Lycka
Hedemorahöns

Dela detta:

* Inloggade just nu

493 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser