Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  var köpa grundstammar för äpple?  (läst 5900 gånger)

aston_sol

• Småland
var köpa grundstammar för äpple?
« skrivet: 28 apr-14 kl 11:33 »
Är ute efter grundstammar men har svårt att hitta några. Någon som har tips?
Bor utanför Värnamo i Småland.

kurt

Skogsnatt

• Gäst
SV: var köpa grundstammar för äpple?
« Svar #2 skrivet: 28 apr-14 kl 17:47 »
  :) Så himla bra, det är ju bara runt hörnet

aston_sol

• Småland
« Svar #3 skrivet: 28 apr-14 kl 20:09 »
Tack för svar!  Men på hemsidan står att de inte säljer Till privatpersoner. Men det kan ju vara värt att fråga dem.

Ygdrasil

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 28 apr-14 kl 23:38 »
Normalt beställer man grundstommar tidigt, typ januari. I Sverige säljer ebe plant per post. Från Tyskland kan du köpa från eggert baumschulen (som är vana att skicka just till Sverige) eller från baumschule Ritthaler

krego

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 29 apr-14 kl 22:00 »
Jag brukar köpa av Rögle Planskola (privat) och det har inte varit något problem, men det är en bestälningsvara! Bäställ sensommar/höst, avhämtning vårvinter.

Jag har några A2, B9 och MM106 kvar om någon är intreserad.

MaDe

« Svar #6 skrivet: 20 maj-14 kl 00:09 »
Jag behöver svagväxande grundstammar för äpple till Lepagehäck. Har krego kvar att sälja?

Ygdrasil

• Uppland
« Svar #7 skrivet: 20 maj-14 kl 21:59 »
I en lepagehäck är träden så starkt lutande/nerböjda att det är nödvändigt med en rätt kraftigt växande grundstam för att det skall bli något. Vanligast för detta ändamål är A2

Dela detta:

* Inloggade just nu

527 gäster, 3 användare (2 dolda)
LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser