Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Honungsört  (läst 1405 gånger)

Jocke

Honungsört
« skrivet: 25 apr-14 kl 19:23 »
Har för avsikt att så honungsört med en Ana 21 billars maskin undrar om ngn gjort det o vet växellägena då jag inte har den sorten med i såtabellen

eco-kalle

• Skåne
SV: Honungsört
« Svar #1 skrivet: 26 apr-14 kl 09:01 »
Har för avsikt att så honungsört med en Ana 21 billars maskin undrar om ngn gjort det o vet växellägena då jag inte har den sorten med i såtabellen
, jag tror inställningen är som med vallfrö provså någon meter på en typ cementplatta m m  spårlukrarna uppe el sätt ett märke på däcket räkna ut hur långt maskinen förflyttar sig om maskinen är  ca 2,5meter &4meter maskinen rullar har du 10 kvm enkelt räkna ut sen enklare el bara maskinen upplyft o rulla x antal varv , ;)jag litar inte på så tabeller har man sedan specialfrö så får man göra egna inställningar, odla lite honungsört på 90 talet sådde med varannan bill var väl mest av enkelt minska utsädes mängden , för övrigt sår jag allt med varannan bill nu tycker de funkar bättre i eco-odling för de blir tjockt i raden &där konkurerar  grödan ut ogräsen bättre

Jocke

SV: Honungsört
« Svar #2 skrivet: 26 apr-14 kl 11:03 »
Tack för tipset ska prova så

Dela detta:

* Inloggade just nu

331 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser