Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bubblar i kattens mage  (läst 6405 gånger)

Nina Labbart

• Hälsingland
bubblar i kattens mage
« skrivet: 22 apr-14 kl 09:12 »
hej
Min 18 åriga kastrerade hankatts mage bubblar/låter nästan jämt. han dricker mycket och ofta. Pälsen är fin, glänsande och mjuk. Han verkar må bra. Han får oijens torrfoder som innehåller 80% kött från frigående djur. varför bubblar det så ofta i hans mage?
« Senast ändrad: 22 apr-14 kl 10:37 av Nina Labbart »

christelle

• Blekinge
SV: bubblar i kattens mage
« Svar #1 skrivet: 22 apr-14 kl 11:10 »
Vad finns i de övriga 20 % av fodret?
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Nina Labbart

• Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 22 apr-14 kl 11:35 »
  så här står det  på deras hemsida HELA BYTESDJUR OCH EN MINDRE MÄNGD FRUKT, BÄR OCH ÖRTER
orijen.se/cat-food/cat-kitten/

christelle

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 22 apr-14 kl 16:51 »
Väldigt mycket info men hittar inte det foder du ger katten. Vad menas med bytesdjur? Eller det ska vara betesdjur? Hur som helst så kan du väl ptova att byta foder och höra om det bubblar mindre i katten.
Vad jag kan komma på som kan bubbla i magen är det om det är mycket luft i maten men då borde han väl rapa oxå? Aldrig i och för sig hört en katt rapa  ;)
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Lavendel

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 04 maj-14 kl 18:51 »
är han inte lös i magen så är nog det där bubblandet normalt... men bär låter lite underligt som inehåll dock..

Lavendel

Dela detta:

* Inloggade just nu

702 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser