Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Malted milk powder"  (läst 7554 gånger)

Kanin-Eva

• Dalarna
"Malted milk powder"
« skrivet: 08 apr-14 kl 13:13 »
Vad heter "malted milk powder" på svenska? Finns det att köpa och i så fall var och under vilket märke. Är det ett vettigt livsmedel eller något jag helst bör gå förbi?

Hittade ett recept på "riktig milkshake" som innehöll detta. Kanske inget för ett själförsörjarforum men det finns så mycket kunskap ute i buskarna så det här är väl en baggis att svara på.

Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

kurt

SV: "Malted milk powder"
« Svar #1 skrivet: 08 apr-14 kl 16:00 »
Blanda i lite maltsirap om du absolut behöver mera socker

Kanin-Eva

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 08 apr-14 kl 23:57 »
Det är alltså för att söta som man har i det? Ger det ingen annan smak/konsistens?
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

kurt

« Svar #3 skrivet: 09 apr-14 kl 04:47 »
Det ger ju också maltsmak och det kan ju påminna om kola, dessutom verkar pulvret också innehålla vetemjöl, som kan ge konsistens.

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #4 skrivet: 09 apr-14 kl 07:24 »
Läste att Ovomaltine var något sådant. Vet att det fanns i affärerna här för länge sen, men inte tänkt på det på många år.

Vitis

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 09 apr-14 kl 13:22 »
Maltextrakt kan man köpa i en butik som säljer grejer för ölbryggning.

Vet inte om det är riktigt samma sak men kunde vara värt att prova om du inte hittar det du söker.

Dela detta:

* Inloggade just nu

841 gäster, 3 användare
Tångräkan, Karlsdotter, Shraunkrr

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser