Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pris på kycklingar?  (läst 1412 gånger)

norrgårdstupp

• Gäst
Pris på kycklingar?
« skrivet: 13 mar-07 kl 08:59 »
Hej ! jag håller på att kläcka fram kycklingar nu och kommer att göra det hela våren, jag har stora kochin, brahma och faverolle som jag kommer att avla på, till frågan vad ska man ta för pris på kycklingar vid ca 8 veckor.

"norrgårdstupp"

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
Re:Pris på kycklingar?
« Svar #1 skrivet: 13 mar-07 kl 14:01 »
Man tar vel ganske forskjellig betalt, men en pris som jeg ser går igjen er ofte 30:- kyllingen første uken også stiger prisen med 5- 10:- hver uke.
Men man må jo også ofte sette priser etter etterspørsel....
Lykke til.....  ;D
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

Anna

• -
Re:Pris på kycklingar?
« Svar #2 skrivet: 13 mar-07 kl 14:12 »
För renrasiga har jag också tagit ca 30:- för nykläckta och sedan lagt på 5:-/v. Som vuxna ruvfärdiga har jag tagit mellan 100-150:-. Det har berott på om jag har massa tuppar som jag vill bli av med, då säljer jag dem hellre billigt än inte alls. Samma om jag haft för många hönor inför nästa vinter och måste bli av med några. Jag brukar också sänka priset lite om de köper flera stycken.
Jag brukar alltid få några av blandras pga av att jag kanske har nå'n höna som jag inte har tupp till som går med en annan ras osv. Dessa vill jag oftast inte ha kvar själv och säljer dem billigare. Ett år hade jag kvar flera blandrashönor som jag hade som ruvhönor på våren. Jag sålde sedan "höna med kycklingar", vilket var uppskattat.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Dela detta:

* Inloggade just nu

539 gäster, 1 användare
Tore G Johansson

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser